Saturday 2 November 2013

The fashion industry

The fashion industry is a product of the modern age. Prior to the mid-19th century, most clothing was custom made. It was handmade for individuals, either as home production or on order from dressmakers and tailors. By the beginning of the 20th century—with the rise of new technologies such as the sewing machine, the rise of global capitalism and the development of the factory system of production, and the proliferation of retail outlets such as department stores—clothing had increasingly come to be mass-produced in standard sizes and sold at fixed prices. Although the fashion industry developed first in Europe and America, today it is an international and highly globalized industry, with clothing often designed in one country, manufactured in another, and sold world-wide. For example, an American fashion company might source fabric in China and have the clothes manufactured in Vietnam, finished in Italy, and shipped to a warehouse in the United States for distribution to retail outlets internationally. The fashion industry has long been one of the largest employers in the United States, and it remains so in the 21st century. However, employment declined considerably as production increasingly moved overseas, especially to China. Because data on the fashion industry typically are reported for national economies and expressed in terms of the industry’s many separate sectors, aggregate figures for world production of textiles and clothing are difficult to obtain. However, by any measure, the industry accounts for a significant share of world economic output.

The fashion industry consists of four levels: the production of raw materials, principally fibers and textiles but also leather and fur; the production of fashion goods by designers, manufacturers, contractors, and others; retail sales; and various forms of advertising and promotion. These levels consist of many separate but interdependent sectors, all of which are devoted to the goal of satisfying consumer demand for apparel under conditions that enable participants in the industry to operate at a profit.

Het bedrijf voor de Bulgaarse mode: VITRINA FASHION

www.vitrinafashion.eu is een modebedrijf vooral gespecialiseerd in dameskleding en trouwjurken en cocktailjurken. Ook handtassen en juwelen worden er verkocht. Alle goederen zijn handgemaakt in Bulgarije.

Het is dan eindelijk zover. De onlinewinkel Vitrina Fashion voor Bulgaarse mode is online. Vitrina Fashion wordt een succes voor de Belgische en Nederlandse markt. Er worden honderden artikelen aangeboden aan interessante prijzen. De kwaliteit is zwaar bovenmaats en we hebben gekozen voor de echte Bulgaarse producten, dus niet de import uit Turkije of Griekenland, maar de bijzondere kwaliteit van Bulgarije zelf.

Dameskleding, kinderkleding, trouwjurken, cocktailjurken, handtassen, juwelen, alles zal er te vinden zijn. 

De collectie gaat van start met meer dan 1000 producten, maar we breiden de komende maanden, nog voor het einde van dit kalenderjaar uit naar 5000 producten.

We brengen enkel handgemaakte kleding, handgemaakte juwelen van echt zilver en handgemaakte handtassen van echt leder. Geen fake en zeker geen namaak. Alle trouwkleding en alle cocktailjurken worden op maat gemaakt. Er wordt rekening gehouden met de smaak van de koper, en de jurken kunnen dus naar wens aangepast worden in het Belgische naaiatelier. Dus niet nodig om terug te sturen naar Bulgarije voor aanpassingen.

Naast de opening van Vitrina Fashion wordt er hard gewerkt om in 2014 met een geheel eigen modelijn op de markt te komen. Een team van ontwerpers is momenteel hard in de weer om deze lijn te tekenen. De samenwerking met verschillende couture huizen in Bulgarije kan hier enkel als zeer vruchtbaar aanzien worden.

De Bulgaarse modehuizen hebben een typische stijl en ze veroveren stil maar zeker de wereldmarkt.